ID: 5258
Speedboot Ars Mare (Vega) Italy, 4,60 meter, opknapper
€250,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Aangeboden: project om op te knappen: Vintage Speedboot
Merk: Ars Mare, type Star 15.5 (ook Eurocraft / Vega), gebouwd in Italië
Bouwjaar: Ik denk 1968
Lengte: 4.60 meter
Breedte: 1.85 meter
Diepgang: circa 20 cm
Gewicht: circa 250 kilo
-Geen trailer
-Geen motor
-Wel afdekzeil van 1 jaar oud, inclusief spanbanden
-Monokabelbesturing aanwezig
-Afstandbediening motor aanwezig
-Alle originele aluminium stootllijsten aanwezig met nieuwe stootrubbers
-Nieuw wit raamrubber aanwezig
-Inclusief Springalex stuurwiel, helaas zonder naafdop
-Inclusief 2-componenten (schroefvast!) epoxy hardschuim om de bodem te vullen (waarde 90 euro), dan wordt hij nog stijver en stabieler en gelijk onzinkbaar.
-inclusief grote rol gewoven glasvezelmat
-De witte back-to-back banken horen er niet bij (zijn al verkocht) maar geven een idee van de ruimt in de kuip.
Staat: het polyester is niet mooi maar in goede staat, heel dik en stevig en absoluut geen osmose. Wel moet alle houtwerk worden vervangen: 3 lengtebalken onder de vloer (stringers), de spiegel waarschijnlijk ook, daaroverheen moet een nieuwe multiplex dekvloer. Alles moet met polyestermatten worden gelamineerd. Dan nog flink wat schuur-, plamuur- en schilderwerk.
Veel werk maar in potentie wel een polyester-klassieker. Met het hardschuim in de holle ruimtes wordt hij zelfs beter dan dat hij nieuw ooit was en kan hij weer 50 jaar mee. Hij heeft een fraaie lijn, veel binnenruimte, stabiele rompvorm en een zeer solide basis (geschikt tot BBM van 140 PK!) dus geschikt voor zeer hoge snelheden, maar door gewicht en vorm met lage weerstand ook zeer geschikt voor electrisch varen.
Ik heb deze boot gekocht als opknapproject maar ik kom er helaas niet aan toe. Wie durft de uitdaging aan en geeft deze schoonheid nieuw leven?
De hoofdprijs hoeft niet, maar wil er wel op korte termijn vanaf.
Merk: Ars Mare, type Star 15.5 (ook Eurocraft / Vega), gebouwd in Italië
Bouwjaar: Ik denk 1968
Lengte: 4.60 meter
Breedte: 1.85 meter
Diepgang: circa 20 cm
Gewicht: circa 250 kilo
-Geen trailer
-Geen motor
-Wel afdekzeil van 1 jaar oud, inclusief spanbanden
-Monokabelbesturing aanwezig
-Afstandbediening motor aanwezig
-Alle originele aluminium stootllijsten aanwezig met nieuwe stootrubbers
-Nieuw wit raamrubber aanwezig
-Inclusief Springalex stuurwiel, helaas zonder naafdop
-Inclusief 2-componenten (schroefvast!) epoxy hardschuim om de bodem te vullen (waarde 90 euro), dan wordt hij nog stijver en stabieler en gelijk onzinkbaar.
-inclusief grote rol gewoven glasvezelmat
-De witte back-to-back banken horen er niet bij (zijn al verkocht) maar geven een idee van de ruimt in de kuip.
Staat: het polyester is niet mooi maar in goede staat, heel dik en stevig en absoluut geen osmose. Wel moet alle houtwerk worden vervangen: 3 lengtebalken onder de vloer (stringers), de spiegel waarschijnlijk ook, daaroverheen moet een nieuwe multiplex dekvloer. Alles moet met polyestermatten worden gelamineerd. Dan nog flink wat schuur-, plamuur- en schilderwerk.
Veel werk maar in potentie wel een polyester-klassieker. Met het hardschuim in de holle ruimtes wordt hij zelfs beter dan dat hij nieuw ooit was en kan hij weer 50 jaar mee. Hij heeft een fraaie lijn, veel binnenruimte, stabiele rompvorm en een zeer solide basis (geschikt tot BBM van 140 PK!) dus geschikt voor zeer hoge snelheden, maar door gewicht en vorm met lage weerstand ook zeer geschikt voor electrisch varen.
Ik heb deze boot gekocht als opknapproject maar ik kom er helaas niet aan toe. Wie durft de uitdaging aan en geeft deze schoonheid nieuw leven?
De hoofdprijs hoeft niet, maar wil er wel op korte termijn vanaf.